Van klantfeedback naar concrete acties

Binnen ENGIE wordt door middel van klanttevredenheidsonderzoek gemeten wat klanten van ons vinden, maar vooral ook hoe wij optimaal kunnen blijven aansluiten bij de veranderende klantbehoefte en wat de markt daarmee vraagt. Het zijn voor ENGIE Energie Grootzakelijk momenten om bewust met de gehele organisatie stil te staan bij “wat wil de klant”.

Concrete acties belegd in de organisatie
We nemen hier dan ook de tijd voor en zorgen ervoor dat iedere afdeling bekend is met de resultaten en weet wat ze moeten doen om klanten nog blijer te maken. Klantfeedback omzetten in concrete acties is belegd in alle gelederen van de organisatie. De acties komen rechtstreeks voort uit de klantfeedback. Welke acties we nemen, wordt in de vorm van een infographic proactief teruggekoppeld aan klanten. Zo houden we onze klanten op de hoogte en blijven we met ze in gesprek.

Hoge klantbeoordeling

Het resultaat van klantfeedback omzetten naar concrete acties zijn hoge klantbeoordelingen. Zo waarderen zakelijke klanten ons al meerdere jaren achtereenvolgens met een 8+. Iets waar ENGIE Energie Grootzakelijk bijzonder trots op is. En dat we blijven streven om het steeds beter te doen voor de klant, dat staat vast.

Samen werken we aan een betere wereld
Een actueel onderwerp dat klanten en ENGIE verder gaat helpen is de energietransitie. ENGIE pakt meer en meer een leidende rol in de energietransitie en doet dat proactief en samen met klanten. We zitten steeds vaker met de klant om tafel om te bekijken hoe de klant de komende jaren samen met ons kan verduurzamen. Dat we zowel (groene) energie leveren als het aanbieden van concrete verduurzamingsmaatregelen zien veel klanten als sterk onderscheidend.

Bekijk hieronder de infographic of download hem hier